Försnack med presidenten



Osman Palani.

Vad kan vi förvänta oss att Bergen kommer spela för fotboll i Åhusstrand Beach Soccer?
- Försvar är bästa anfall. Bergen spelar sitt spel, enkelt, rakt, vårdslöst och respektlöst.

Den här turneringen kolliderar ju med årets NLBS, som ni vunnit de två senaste åren. Vad känner du inför det? - Bergen BK är för stora för NLBS, vi måste söka nya utmaningar och nu ska vi ta Skåne med storm. En till sak som jag tycker är väldigt kul är att 8 ur bergens 10 manna trupp är uppväxta på a-torp. Nu kan vi verkligen kalla oss för a-torps landslag.

Vad har du för koll på motståndet i gruppspelet?
- Bergen Bk lägger inte så mycket fokus på motståndarna, vi har inget att frukta. Respektera oss annars ser vi till att bli respekterade...så i ärlighetens namn så skiter vi i vad våra motståndare heter, för när vi väl står där så är allas ögon på oss, vi har inget att vinna, utan allt att förlora. Och det är just i dom stunderna som bergen är som starkast och vackrast

Vilken kommer bli Bergens nyckelspelare i turneringen och varför? - Enberg, gör han en bra turnering så måste det mycket till för att nån ska kunna skaka om bergen..vi har många individuellt skickliga spelare som kan avgöra matchen på egen hand så egentligen räcker det med att bara enberg täpper till i målet.

Hur ser du på din egna roll i laget? - Jag har en defensiv roll, ska plocka motståndarstjärnor och stå upp för laget. När det är som grinigast på plan då trivs jag som bäst.

Hur långt kan Bergen egentligen gå i turneringen? - Hur långt bergen kan gå är en relativt dum fråga. Allt annat än vinst är en stor skandal.

Hur ser spelarformationerna ut för Bergen? Just nu ser det som Enberg i mål. Jag och Jerker som backar. Samuel och Wille på topp. Vi startar så. Sen rullar olov med mig och Jerker. Som back cheung byter me wille. Petter byter me samme som target. Wille och cheung=friroll. Sen är det mycket möjligt att jag byter med petter, asså Petter som back och jag som target men då startar olov från start.

Till sist, vad har presidenten för förväntningar på kozzen nere i Skåne?
- Jag talar för hela bergen Bk när jag säger att vi har minst lika mycket fokus på det som händer utanför plan som de händer på plan. Och allt som händer utanför plan handlar om kozzen. Så kozzen prioriterar vi väldigt högt.

Erik L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0