Joakim Johansson

Som så många gånger förr så ryktas det om att GOE spelaren Joakim Johansson är påväg till Bergen BK.

Under hela försäsongen ifjol så var Bergen och Johansson mycket nära varandra men kunde aldrig komma överens. Lycklsele produkten Johansson som har en spelstil som BBK gillar har själv sökt kontakt med ledningen och uttryck sig om en stor önskan att få dra på sig den gula dressen.

Samuel Pont säger såhär om situationen:

"Johansson verkar vara väldigt desperat över att få lämna GOE, vilket jag också förstår. Jag sa till honom att truppen nästan är stängd och då sa han direkt hejdlöst: "Vi måste ha ett möte. Vad kan jag tillföra ert lag? Jag är i bra form och behöver bara putsa till nå små detaljer inför sommaren". Han är inte den första, och förmodligen inte den sista som vill lämna GOE för Bergen och tar med sig klagomål på båda Bergman och den patetiska Hasslow. Johansson är en spelare men också personlighet med egenskaper som vi är klart intresserade av.

Bloggen fick sig även en stund med Johansson som säger detta:

"Jag kan inte vara kvar i klubben och tog kontakt med Pont idag för jag tycker vi har en del att diskutera angående fotbollen. Jag är otroligt sugen på att få spela med BBK, men är inte ute efter bråk som den aroganta klubbledingen i GOE vill.

Ledningen i Bergen kommer att ta ett möte med Johansson under påsk då även Cheung kommer hem.




Kommentarer
Postat av: Fan

Låter otroligt spännande, skulle vara kul att se johansson i den gula dressen!

2010-03-24 @ 22:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0