Börjar hetta i fötterna

Ca någon vecka kvar till de stora veckorna drar igång för Bergen BK. De här veckorna har laget tränat för i ungefär ett års tid. Den långa försäsong som drar igång redan en vecka efter GOE-invi, innehåller mycket psykiskt och ny-rationellt tänkade under första halvåret. Efter jul blir det mer fysisk träning, vi går t ex på is 13:e januari varje år, lirar basket 1:a april och fotbollen hänger med under hela tiden för alla som lirar i BBK. Så jag måste säga att formen känns väldigt bra i laget. 

Om exakt 6 dagar(?) drar NLBS igång årets viktigaste turnering för BBK, laget är väldigt laddat och jag tror bara att vi kommer att växa med favoritskapet, det finnas många stenhårda karaktärer som skulle kunna hugga av ett ben för BBK och för A-torp. Det tror jag kan blir ett vinnande koncept i årets beach-cup. 

GOE-Invitional (eller hur dom nu stavar) är turneringen som ligger i skymundan av den stora NLBS, förra årets misslyckande ska inte upprepas iår, vi måste ha underskattat i princip alla lag som vi mötte för på pappret så hade vi det bästa laget, iår känns det som att laget har blivit ännu starkare (på pappret iaf). Som jag anser det så ska det inte bli något problem att gå hem GOE. Även viktigt med lagfest efteråt, hade nog blivit problem på banketten om palani hade varit där, pga stor käft. Nu laddar vi BBK...

När är nästa gemensamma?    

#33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0