Pressmeddelande

Mladen "mulla" Galambos är nu klar för Bergen BK!!

"Mulla" som förra året gjorde stor succé i såväl ff och sitt lag i beachtuneringen som utespelare kommer stå mellan stolparna under årets upplaga av sommarens strandtunering. Mladen som är en av Skellefteås bästa målvakter genom tiderna är ett bra förvärv och både han själv och President Palani är väldigt nöjda med att kontraktet är påskrivet.

- Det känns fantastiskt bra att vi fått en så bra målvakt som Galambos verkligen är. Otroligt reflexsnabb och aggresiv målvakt som kommer dela ut tjuvsmällar säger en lyrisk Palani.

Galambos själv uttrcker sig såhär:

"Bergen känns verkligen som rätt klubb för mig. Kollade in dem lite ifjol och blev imponerad över deras fysiska, aggresiva samt destruktiva spel som jag verkligen tycker om. Vi ser ut att få ett väldigt spännande och bra lag i år och seger känns inte allt för långt bort!"

"Mulla" tillägger:

"Jag såg ju att Norberg stod ifjol och storspelade så är förvånad över att jag fick en förfrågan och delar gärna målvaktssysslan med honom om han själv vill, men ledningen vill ha mig som förstakepeer. Jag fick även en förfrågan av Mattias Larsson om att stå i deras lag men var muntligt överens med BBK och kände att det är en klubb som tilltalar mig"

Vi på bloggen är mycket nöjda över vårat senaste nyförvärv och tror på stordåd med honom mellan stolparna!!!


Kommentarer
Postat av: 1111

på tal om målvakter:



har inte full koll men är det så att målvaktstalangen "nickeboll" tillhör BBK:s ungdomsakademi men nu byter klubbadress? eller är det ett utlåningsavtal på gång?



källa:

http://www.laget.se/STOLPSKOTTBK93/32017-start.html

2009-05-22 @ 12:42:15
Postat av: bergen bk

"nickeboll" har blivit utlånad till stolpskott bk, vi ser stor potenial i killen men han är inte mogen för seniorspel ännu.

2009-05-22 @ 18:54:41
Postat av: fan

"Nickboll" är mogen för spel i vilken liga som helst. Bara Bergen som inte satsar på unga spelare utan tar in rutinerade spelar som Galambos.

2009-05-22 @ 20:05:33
Postat av: 1111

Jag tycker det låter som en lösning som gynnar både bergen och nickeboll, hoppas utveklingen går framåt, vill gärna se nicke i den gula i framtiden...

2009-05-27 @ 19:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0