Storebror och Lisa Hägglöf

Hallå!

Har varit i umeå i helgen och varit i kontakt med bröderna Hasslow. Under lördagskvällen åt vi en utsökt middag, pasta med musslor i saffrnassås, jag rekomenderar rätten starkt och sällskapet också. Jag passade också på att tala ut lite med storebror Hasslow då lillebror diskade och frågade vad han har för tankar om BBK:s intresse.

- Bergen är ett lag som är intressant helt klart. Det är en klubb med en mentalitet som ingen annan har och det lockar verkligen. Internationell kultur över klubben så Bergen finns med i bilden, det är inget snack om det!



Under lördagen så diskuterades det också med en annan spelare, Lisa hägglöf som pratade med president Palani. På söndagen har Lisa fortsatt att diskutera med ledningen, men denna gång med Pont och det är verkligen ett intressant spelare för damlaget. Osman lyckas ännu med en drömvärvning.

Lisa som till vardags spelar back i Morön BK kommer nyttjas som modern ytterback med sin speed och teknik. Skulle vilja påstå att hon är damernas motsvarighet till Barcas Dani Alves. Ingen dålig jämförelse.


Lisa uttrycker sig själv såhär:


"Jag skulle ljuga om jag sa att BBK inte är en drömklubb för mig att spela i. Jag är väldigt frestad över att få representera klubben och lära känna dess spelare och förening. Det är väldigt mycket som lockar, t.ex. alla gemensama måltider som sägs vara fantastiska. Jag är själv väldigt intresserad av matlagning och lär mig gärna rätter från andra länder och det finns några killar med utländskt påbrå som kan lära mg. Att det sedan är många attraktiva killar som man får lära känna lockar mest, inte alla som får denna möjlighet säger Hägglöf med ett stort leende på läpparna. Men ingenting är påskrivet än men är väl 98% klar för Bergen avslutar Lisa innan så ska det låta reprisen börjar på tvn"



Palani själv bekräftar att Lisa är klar för klubben.

-Jag och Lisa är muntligt överens om ett kontrakt så nu ska jag flyga ner till Skellefteå, avnjuta en fantastisk middag med denna underbart söta och trevliga dam. Men det känns bra att Lisa vill spela med oss då hon passar in i damlaget bra, då utseendet betyder mycket och där är det inga problem.

- En till sak som är bra med "häggen" är att hon är en hockeyspelare utav rang då hon spelar som Koskenkorva. En duracellkanin som aldrig slutar åka skridskor. Hon är också lite bättre på tacklas och kastar även handskarna ibland. En gris på hockeyplanen helt enkelt och det vill vi ha.



Hägglöf på hockeyplan.



#62


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med en tvättäkta sötnos i laget!

2009-03-02 @ 11:35:11
Postat av: Den Allsmäktige

Måste gratulera er till en otroligt bra värvning!

2009-03-02 @ 18:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0