I det djupast skogen (för barn mellan 8-15)

Kapitel 1 "ANNE"
Hubert var en fattig pojke som levde på bostadsområdet Anderstorp, i Skellefteå. Hans mål i livet var att gå ut i skogen, så en torsdag i maj tog han på sig sina sandaler och började vandra. Mellan Frögatan och skogan bakom Kvistgatan var det en rejäl bit. Han hade med sig sitt tält för att slå läger ungefär vid Bladgatan och sedan fortsatta. Solen stekte, det gjorde Hubert också. Han hade tagit på sig sina John Lennon glasögon och lånat farsans dax-vax. När den eländigt fula pojken hunnit ett kvarter bort, utbrast han - men för i helvete, vilken kos. 100 meter framför honom stod det vackraste han någonsin sett.  Lite halvhögt sa han VA!?, jag visste inte att Hemmans kunde producera sådana här ;) (på Osman vis) och smilade lite lätt. Han fick flickans uppmärksamhet för ett ögonblick, men hon vände snabbt blicken. Hubert skyndade till gula för att köpa två toy, till sig själv och sin ängel. Tyvärr så hade han inte råd med två toy och var tvungen att baxa det andra. Tillbaka till platsen där flickan var, hon var kvar på exakt samma ställe, harmlös blick och flätor i håret. Hubert gick fram till henne
- vad får det vara min sköna, jenka eller päron ? 
-jag äter inte toy, jag är vegetarian.
Hubert tyckte att svaret var lite konstigt och försökte lätta upp stämningen med ett skämt
- Då vill du kanske inte ha en stekt kanin istället
- ha, du äter jag hellre dig, sa flickan
- hugg in, jag har skabb och du kommer också få pesten, sa Hubert
Samtalet tog en konstig vändning
-Jag heter Anne förresten vill du göra mig sällskap till festen på Tuböle ikväll ?
-Han sträckte fram handen, jag heter Frank, sa Hubert som såg en liten harmoni att tillsammas blev de Anne Frank.
-Och ,jaa jag följer gärna med dig till festen. Är det den dära BRAT-festen med grabbarna från Kvistgatan, frågade Hubert nu med aliaset "Frank"
-jo, Frank det är det, Gustav från Kvistgatan ska dit han ska få ta min oskuld
Hubert blev ännu en gång förvånad över orden som sprang ut ur hennes mun
-ehh jaha just det ja, sa Hubert blygt. Innerst inne tänkte han "not gonna happen bro".
Tillsammans vandrade mot Tuböleskolan, solen höll på att gå ner och anne å "Frank" gick och knuffade på varandra längst vägen (ungefär som i Sunes sommar) vart skulle det här sluta
kärlek?,slagsmål?eller i den ursprungliga storyn skogen?

fortsättning följer kanske...

Kommentarer
Postat av: hög klass

Intressant följetong, hoppas den slutar med bazz

2009-03-05 @ 16:37:12
Postat av: kurden

den eländigt fula pojken!

nån kommer att få äta upp sina ord,

ska fan spöa skiten ur dig!

va så säker på de!

2009-03-05 @ 17:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0