Erik Andersson

Född: 1989
Familj: Pappa, mamma, syster och bror
Position: Mittfältare
Moderklubb: Drängsmarks IF
Sysselsättning: Studerande
Favorit dryck: Portello
Favorit lag (förutom SSK): Drängsmark och Barcelona
Motto: "Man ska alltid sikta på att va bra"
Favorit musik: Bob Dylan, The Hives, slagsmålsklubben osv
Bästa film: Stjärnornas Krig
Fritidsintressen: Ta det lungt och mysa med vänner och flickvännen
Bästa egenskaper: Speluppfattningen och passningsspelet
Säsonger i klubben: 2:a
Sämsta egenskaper: Mitt starka målskytte och luftrummet
Bästa plats jag vet: Jaktgatan
Min dröm: Bli en Rockstar
3 saker som jag tar med mig till en öde Ö: Har man gått Friluftsliv C klarar man sig med.....
Lagets Clown: Jonte
Lagets Snyggaste: Leo
Lagets Soffpotatis: Jerker
Lagets Snällaste: Klas
Favoritmat: Mammas mat
Övrigt: 3 saker som jag tar med mig till en öde ö: Fortsättning:... ett glatt humör.



I det femte avsnittet så är det en av förra årets utropstecken i Sunnanå som träder fram och svarar på några frågor till hemsidan. Den 18-årige mittfältaren Erik Andersson.

Vad har du för personliga målsättningar den här säsongen? - Att ha roligt och utvecklas, bli bättre på allt.

Du var ju på gång till Skellefteå FF ett tag tidigare i vinter och tränade med dem regelbundet under ett par månader. Hur tycker du att träningarna och upplägget där skiljer sig från hur det är i SSK? - De största skillnaderna mellan Sunnanå och FF är tempot. Man märker att de spelar i en högre division, där det också är ett hårdare spel. Det var mycket lärorikt och bra att jag fick chansen att träna med dem, och det var nyttigt för min utveckling.

Många av spelarna i laget hävdar du är otroligt lik Milan-spelaren Kaká i din spelstil. Ligger det någon sanning i det eller har du någon annan uppfattning? - Haha jag har fått höra det några gånger, och det är såklart smickrande. Han är en grym spelare och dessutom snygg, men jag vill ju hellre vara lik den gamle Denilson.

Förra veckan blev det klart att Henrik Larsson återigen gjort en sensationell comeback i svenska landslaget inför EM i Juni. Vad tror du om "Henkes" respektive Sveriges chanser nere i Schweiz och Österrike? - Henke tror jag som alltid kommer att göra en bra turnering, men jag tror att Sverige kommer att få det tufft. De har hamnat i en svår grupp men man vet aldrig, de har klarat sig ur dödens grupp tidigare.

Vilken placering tror du att SSK hamnar på i årets Division III, motivering? -
Jag tror att vi hamnar någonstans i mitten. Tror att vi kan få det tufft att hänga med i toppen, men får vi allt att stämma så har vi ett riktigt bra spel.

Om ett par veckor tar du studenten och gymnasietiden blir därmed ett avslutat kapitel. Vad har du för planer till hösten, plugga vidare på någon högskola eller ta ett sabbatsår och göra något annat än studier? - Till hösten så blir det att vila från skolan. Ska troligtvis jobba med att gräva bredband ett tag, och sen ska jag försöka hitta något annat jobb. Nästa år kanske det blir att plugga igen, men inget är bestämt. Är riktigt less på skolan just nu.

Du fyller 19 i September och kanske börjar planera att flytta hemifrån och skaffa egen bostad inom de närmsta åren. Var tänker du bo då, lutar det åt att bo kvar ute i "bushen", flytta in till centrala Skellefteå eller rent av leva på annan ort? -
Jag vet inte än vart jag kommer att bo, det beror på skola och jobb. Så vi får se hur länge jag stannar i Drängs.

Bergen BK är ett ihopsatt lag på skolan blandat med elever från olika klasser som deltagit i olika skolidrottsturneringar som Dundercupen och en fotbollscup, där bland annat du varit med. Vad tycker du om eran insats detta läsår? - I Dundercupen spelade jag med min klass och där blev det fiasko. Men jag spelade med Bergen i fotbollscupen och då visade vad vi kan. Det var en härlig seger, som också var välförtjänt. Professor Pont Laisfeldt har varit en härlig ledare både på och utanför planen. Hans insatser på Naturkunskapen måste också lyftas fram.

Nämn det land som du allra mest skulle vilja besöka i världen, och varför just det landet? - Jag skulle verkligen vilja besöka Nya Zeeland. Verkar vara ett riktigt vackert land, med mycket att uppleva. Skulle vara dröm att vandra omkring på stranden med långt hår och en surfingbräda under armen.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu? - En seger i helgen såklart och att mitt knä blir 100%.


Kommentarer
Postat av: 19

Erik är en klasspelare som inte växer på roser.

2009-03-30 @ 23:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0