Anders cheung

Hittat bra intervjuer och presentationer från förra året med några Bergen spelare som kommer läggas upp.

Först ut Anders Cheung

Född: 1989
Familj: Mamma, pappa och lillasyster Cecilia
Position: Back
Moderklubb: IFK Anderstorp
Sysselsättning: Studerar, Violin
Favorit dryck: Grönt té och ett glas rött
Favorit lag (förutom SSK): Har inget
Motto: "Känn inte efter för mycket"
Favorit musik: Klassiskt
Bästa film: Rush Hour 3
Fritidsintressen: Fotboll, Violin, TV, vänner, familj
Bästa egenskaper: Intelligent, tekniken och passningsspelet
Säsonger i klubben: 2:a
Sämsta egenskaper: Blir ofta skadad
Bästa plats jag vet: Hong Kong
Min dröm: Att ha en snygg konsertfrisyr
3 saker som jag tar med mig till en öde Ö: En Violin, en pistol, Samme
Lagets Clown: Jonathan
Lagets Snyggaste: Erik A
Lagets Soffpotatis: John Edström
Lagets Snällaste: Webmastern
Favoritmat: Kinesiskt



och intervju

Veckans Intervju är tillbaka efter en veckas uppehåll. I detta trettonde avsnitt möter vi den 18-årige högerbacken Anders Cheung.

Vad har du för personliga målsättningar den här säsongen? - Före säsongen hade jag att göra minst fem mål och att undvika skador/sjukdomar. Vilket inte har gått helt perfekt med båda delarna. Försöker också att marknadsföra mig själv genom att bli nämnd i media, så man får fler ögon på sig.

Inför i år så skolades du om till högerback efter att uteslutande spelat på mittfältet i hela karriären. Hur tycker du att det positionsbytet har fungerat för dig? - Det har flutit på bra. Har haft mycket boll och tagit många långa löpningar, passar min spelstil ganska bra. Men jag tror att jag skulle vara ännu bättre med en offensivare roll. Där jag kan utnyttja mina offensiva kvalitéer och kanske göra ett par mål.

Det är ingen hemlighet att du under vårsäsongen fått mycket bra kritik i lokaltidningen Norran och beröm från FF-tränaren Mats Stenlund. Känns det som att du närmar dig ett kliv högre upp i seriesystemet och tuffare uppdrag? -
Nja svårt att säga, men det skulle vara grymt skoj att känna på fotboll högre upp. Vi har ju stött på div.2 lag och märkt att skillnaden inte är så stor. Samtidigt måste det finnas klubbar som är intresserade högre upp i seriesystemet. Vill du veta mer får du prata med min agent Osman Palani.

Laget har ju i år övergett det klassiska spelmodellen 4-4-2 för att istället köra 4-2-3-1, vilket blivit SSK:s nya spelsystem. Vad tycker du om den taktiska förändringen, positivt eller negativt? -
Både och. Det positiva är att vi utnyttjar våra spelskickliga mittfältare, som vi har enormt mycket av. Jag tror att det är det som leder till att vi spelar en fin och attraktiv fotboll, med mycket väggspel och trianglar kryddat med frenesi, fart och teknik. Det som varit negativt i år är att det blivit otroligt tomt i straffområdet, oftast bara en spelare och det räcker tyvärr inte. Vi skulle ha kunna producerat många fler mål.

Vilken placering tror du SSK-Herrarna hamnar på i årets Division III, och varför just där i tabellen? -
Jag tror att det vänder för oss nu, efter att vi spelat 22 matcher kommer vi att vara bland dem fem bästa. Nu har vi känt på alla motståndare och vet hur dem beter sig på planen plus att vi kommer att ha vinden med oss. Serien är jämn och allt kan hända.

I juni så tå gick du ut gymnasiet och tog studenten. Vad har du för planer till hösten? -
Det lutar åt att jag drar till Uppsala och pluggar. Om styrelsen i klubben släpper mig kanske jag skriver på för Sirius.

Det ryktas om att du hemma brukar äta med pinnar enligt den kinesiska traditionen, men annars bara med kniv och gaffel. Vilken av dem två föredrar du mest, motivera? - Jag prefererar pinnarna före. Du slösar mer energi med att använda bägge händerna som med kniv och gaffel jämfört med pinnar. Man får alltså en fri hand med pinnar som kan utnyttjas med palpation.

Det är ju inte bara i fotboll som du har talangfulla egenskaper, utan även som violinist. Du har medverkat i många konserter såväl inom Sverige som i flera andra länder ute i Europa. Kommer du att fortsätta din violinkarriär eller finns det planer på att sluta? - Nej, jag kommer inte att lägga violinen på hyllan. Jag kommer att försöka hålla igång fingrarna så mycket som det går och förhoppningsvis så har jag många år kvar av min violinkarriär. Kommer att medverka i Skellefteå Orkesterföreningens konserter och kanske på något musikcafé då och då.

Vilken sportaffär i stan (t. ex Intersport, Stadium osv) faller dig bäst i smaken och varför? -
Det finns ingen speciell sportaffär i stan som jag gillar mer än den andra. Men det brukar finnas bra grejor på nätet som också brukar ha bra priser.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu? -
Mycket sol och mer publik på våra matcher. Att jag får en offensivare roll i laget. Sen vill jag även att min moderklubb IFK Anderstorp ska ta klivet upp i seriesystemet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0