Torsdagkväll

Hallå!

Bergen BK spelarna Pont, Cheung, Palani, Grenholm och Bergqvist kommer snart att bege sig mot boviken sandstrand för ett lättare träningspass där långbollar och taktiska detaljer ska finslipas inför det som komma skall. De andra lagen i gruppen är väl scoutade så BBK kommer väl förberedda inför tuneringen till skillnad från ifjol.

Anders Cheung kommenterar:

"Äntligen!! Som jag väntat på denna helg och förberett mig i månader, nu är det äntligen dax. Truppen ser väldigt lovande och bra ut så jag tror på en lång tunering föär våran del. Trots att vi har tre ur truppen som lämnat så ser det mycket bra ut. Ser fram emot att ställas sida vid sida mot storheter som Lennart "lelle" Viklund."

Presidenten har även uttalat sig inför helgen:

"Vår ambition är betydligt större än att vinna en tunering som denna. Tuneringen är en mellanlandning till cupen i Danmark 2010 som är vårt nästa steg som storklubb även internationellt. Resultatet kommer i andrahand efter spelarutvecklingen, men som min gode vän och högra hand Samuel Pont har uttryckt sig i media att allt annat än seger är ett misslyckande är jag inte beredd att dementera"

Samme Pont:

"Fy fan så ball det ska bli.. Vi är ett mycket bättre lag denna säsong som lärt sig av misstagen ifjol och med ett par klassförvärv så tror jag starkt på seger för klubben ochg skytteligaseger för Leo "leogoal" Englund. Ska bli spännande att följa "wille" som ska har tagit ett stort steg i utvecklingen sedan ifjol och Bergqvist är ju en bra mittback i div. 1. Sedan är ju Palani en stark profil och mittback som är tuff att möta så det ser mycket ljust ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0