Snart börjar allvaret

Efter att ha tillbringat min senaste vecka i ett stekande hett och ett i stort sett laglöst Roskilde har jag nu funnit vägen tillbaka till verkligheten. Åtskilliga liter alkohol och ett mindre bra kostintag har gjort att jag kommit ner till min matchvikt. Nu gäller det bara att återfinna konditionen, men jag kommer ihåg var jag la den sist. Så det ska inte vara några större problem att hitta den.

När jag kikar framåt i kalendern ser jag ett hektiskt schema ligga framför mig. BBK ligger likt en krokodil och lurpassar i väntan på att få springa ut och visa upp lagets fotbollskonster. Min uppgift fram till GOE invitational blir att vässa vänsterdojan, träna frisparkar och sprida glädje till övriga i laget. Detta låter sig bäst göras på Anderstorp!

Efter att ha bevittnat lottningen och som den så fint heter "pre view filmen" kan jag konstatera följande:

* Anders Cheung låter sig inte luras av de andra och drar därför inte på sig kavajen i onödan. Den får helt enkelt vänta till finare sammankomster. Detta uppskattas nog hos alla i BBK-lägret. Varför ta på sig kavaj innan grovjobbet är gjort?

* Låten till preview filmen är av bästa märke!

Jag hoppas innerligt att mina lagkompisar njuter sommaren, ser till att skapa minnen var dag och att toppformen så smått börjar infinna sig. Några i laget deltar ju som bekant i helgens festligheter i Boviken. Själv kommer jag som tidigare nämnts, att lira grusturnering uppe på vitberget. Men jag har givetvis försett mig med kontinuerliga rapporter från sommarens stora strandbegivenhet.

Vi ses snart!

/ Nr 7, Agnarsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0