Förväntningarna höjs

Med bara timmar kvar till avspark för Bergen BK:s manskap har stämningen på den lokala puben Bergnästet höjts till ofattbara nivåer. Fansen har längtat länge och kommer snart att bege sig mot Boviken för att stödja sina älskade BBK-hjältar.

Bloggen har snackat med Lasse Kärra, en hängiven supporter som hängde på låset tidigt imorse:

- Vi har väntat länge nu. Den här dagen kommer att bli så jävla bra. Titta bara runtomkring mig. Folk är glada, dricker öl och  har det riktigt bra. Jag har varit här sedan kl. 6 imorse och det har varit ett enda långt glädjerus med sång och klackarna högt i tak.

Vad förväntar du dig av dagen?

- Jag hoppas på bra spel av våra hjältar förstås. Och jag är inte direkt orolig för att det inte ska bli det. Jag vet att de har tränat hårt och vi har spelare som kan avgöra matcher på egen hand. Ta bara en som Cheung. Med sin låga tyngdpunkt är han som gjord för strandfotboll. Jag har satt 500 riksdaler på att grabben kommer att sätta dit den med huvudet. Säkra pengar!

Vad har du för uppgift i supporterklubben?

- Jag ordnar med olika träffar för oss fans. Vi är några som reser runt och följer laget när vi kan. Eftersom jag är arbetslös har jag inte direkt någon stor skattkista hemma. Men när jag har några slantar över blir det ofta några pilsner, BBK-snack och gärna grillning till det.

Det är onekligen ett glatt gäng som kommer att åka ut mot, vad det verkar, ett soligt Boviken denna fredagsförmiddag. Återstår att se om glädjen kommer att vara lika stor efter dagens två matcher. Men det ser onekligen ut att kunna bli en bra dag för BBK-lägret då motståndet inte ser alltför oöverkomligt ut.


Följ med på bloggen för att följa utvecklingen under dagen!

Snart smäller det!

/ redaktionen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0