Silly season

Hallå, bloggen kan äntligen meddela att man fått tag på president Palani angående alla rykten som går just nu om spelare som är på väg in. Jag och Osman tog oss en liten pratstund tidigare i afton där han kom med många intressanta nyheter.


Om det nystartade damlaget säger Palani såhär:

- Det är väldigt kul att vi har lyckats få dessa tre damer till föreningen och startat ett damlag. De är tre väldigt intressanta spelare som har det där lilla extra som vi söker i BBK, nämligen utseendet.

- Vill du säga någonting om tjejerna?

- Ja det kan jag definitivt göra. Om vi börjar med Vickan så ligger hennes styrker i det defensiva spelet,
stenhård i närkampsspelet och tar alltid laget före jaget.
Det är tänkt att hon ska spela som defensiv innermittfältare och agera städgumma.

- Maria är en av klubbens största och billigaste värvningar som gjorts.
Hon kanske inte kommer att bidra så mycket på plan,
men på Lagefesterna är hon klubbens klart lysande stjärna.

- Ida Lu då? Många som inte vet mycket om henne. Många anser det vara en panik värvning, vad säger du om det?

- Både jag personligen och sportchefen Backström satt och scoutade Ida på väldigt nära håll på Sunnanå cupen och jag måste säga att vi blev mäkta imponerade av de vi såg.
Trots sin ringa ålder så spelar hon med en oerhörd pondus och är alltid säkerheten själv.
Blivande mittbacks stjärna som måste omhändertas med omsorg så vi är helt övertygade om att hon kommer att lyckas i klubben. 

- Så mycket mer har jag inte att säga om damerna nu men vi jobbar på ett antal spelare just nu säger Palani med glimten i ögat.

- Om vi går över till herrlaget då. Det har varit mycket rykten på senaste tiden men väldigt lite konkreta saker, är allt som det ska i herrlaget?

- Ja vi har allt under kontroll! Jag kan bara säga att vi har några namn som vi jobbar med, och det borde inte dröja så länge till innan vi har skrivit kontrakt med en av dem.

- Johan Hasslow är ett namn som nämnts, har ni kontaktat honom?

- Det stämmer, vi har haft kontakt med Johan Hasslow. Vi är dock inte intresserade av hans tjänster som spelare utan som ledare. Det är tänkt att han ska leda damlaget.
 

- Alexandar "sorken" Sorgic då?

- De är inte första gången sorkens namn dukt upp på mitt skrivbord, Men att han ska vara klar för BBK dementerar jag skarpt. Vi har kontakt med han, men någon kontrakt har han inte signerat. Men som sagt är vi alltid intresserade av spelare som drömmer om att spela för BBK och vi ser gärna Sorgic i BBK tröja i framtiden säger Palani bestämt.

- David rundblad ingår inte i BBK:s framtids planer vill jag bara säga. Rundblad har ingen karaktär och därför kommer han aldrig att få äran att representera BBK. Han må ha ett grym CV, men de är inte de viktigaste för oss. Det väsentliga är det som spelaren vill uppnå med klubben.

- Enligt många källos är Daniel "DC" Christoffersson klar för er, är några papper påskrivna?

- Haha driver du med mig eller!? Han har inga egenskaper som vi saknar, för rutin har vi massor av.
Vi har spelare som bäckström, Andersson och Edström som är rutinerade som få.
Hade jag varit DC så skulle jag ha lagt skorna på hyllan för länge sen...
Han är inte direkt femton om vi säger så. Vi vill satsa på unga talangar som Adam Larsson som kommer plockas upp från juniorlaget säger en smått förbannad Palani.

 

#62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0