Joakim Johansson

Joakim Johansson som till vardags spelar i GOE är på väg att signa för Bergen BK. Han har en fotbollsuppfostran och skiduppfostran i Lycklsele if där han t.ex. spelade med Fredrik Winka Fjällström som är en önskespelare för BBK.

- "Jocke" är verkligen en spelare som passar in i Bergens lagbygge. Det är en stor och trevlig person både på och utanför planen. Han spelar med ett stort hjärta och "grisar" matchen lång. Han är även en stor ledare men det har vi många av. Jag har också hört att "jocke" vantrivs i GOE och vi tar emot honom med öppna armar säger sportchefen Jerker Bäckström.

Bloggen har även lyckats nå Joakim som igår kom hem från en vistelse i Thailand med en annan Bergare, Alexander LIndgren som vi ska slå oss ner med och diskutera kontrakt med inom kort. Så här säger Joakim

- Bergen BK är en storklubb med stora ambitioner och det är ju en sådan klubb man alltid drömt om att få reprsentera som liten. NI har även en väldigt intressant trupp med en bra mix av gammalt och ungt och alla håller en väldigt hög nivå så det sporrar ju en lite också. I GOE har jag varit självskriven från start och jag känner att jag stannat i utvecklingen där.

- Rykten har nått Bergen att du vantrivs i GOE, stämmer det?

- Vantrivs och vantrivs. GOE är en väldigt speciell förening där allting ska kresta kring Jacob Hasslow. Han har fått ett större namn än vad han egentligen förtjänar och det gillar jag inte så mycket. Det är mycket p.g.a honom som stämningen inte är på topp konstaterar Johansson.

- Dessutom verkar ju Bergen ha en fantastisk stämning i laget där ni är som en ända stor familj under "pappa" Palani och det är ju någonting man vill vara med om såklart.

- Men jag kan inte säga någonting mer just nu om hur tänket går inför nästa säsong men skulle Winka skriva på så ligger inte BBK sämre till iaf avslutar jocke innan spelarfrun Hilda vill ha honom för sig själv.


Kommentarer
Postat av: Arne

Den där Joakim Johansson ger alltid 110 % på plan.

2009-01-13 @ 15:49:26
Postat av: 33

fixa winka, då är GOE Invatations vår !

2009-01-13 @ 18:05:46
Postat av: Anonym

jag kan redan nu säga er att fredrik fjällström winka inte är aktuell, han har ett livstidskontrakt i den anrika föreningen ifk jyrgen, brutet kontrakt bestraffas med ett hårt straff

http://www.lagsidan.se/ifkjyrgen

2009-01-16 @ 22:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0