Fredrik Lindqvist

Bergen BK:s? spelare Fredrik Lindqvist har i helgen visat en hysterisk målform när han hängde hela fyra baljor i sin innebandy match med sitt Kågedalen. Dock ska det ju nämnas att det är oklart var denne tunge forwarden spelar nästa säsong. Vi i Bergen räknar med att han spelar i den gula tröjan efter att ha köpt honom från GOE men dessa påstår nu att han tillhör dem. En tredje klubb har även kommit in i bilden och gett Lindqvist ett kontraktsförslag som han funderar över och han vill inte kommentera detta så mycket, men bloggen fick sig en liten pratstund med Fredrik tidigare ikväll.

- Det är ju tre klubbar det står mellan var jag ska spela nästa år. Jag har mycket att fundera över men just nu har jag ju en liten bild över var jag ska spela säger Fredrik.

- Är bergen första alternativet i dagsläget?

- Inga kommentarer!!

- Men visst lockar det mer att få spela med storspelare som Cheung, John Edström men kanske framföralt Osman Palani som härförare i kommande tuneringar istället för spelare som Lagerkvist men särskilt Jacob Hasslow som är varken en bra bollsparkare eller kapten. Men som sagt så har jag inte bestämt mig än men BBK är en klubb som satsar hårt och det känns svårt att tacka nej till den satsningen som de gör.

- Då får jag tacka för pratstunden Fredrik!

- Tack själv.



Sen vill samtliga spelare och ledare i Bergen BK:s förening önska Fredrik 10 bra veckor i Thailand med spelarfrun Emma Burström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0