Damklubb

Bergen BK är väldigt glada att kunna meddela att man kommer att starta ett damlag också så fort man fått ihop ett slagkraftig lag. Just nu har vi tre kontrakterade fruntimmer och dessa tre är Victoria Lindqvist, Maria Östlund och Ida Lundmark. De två förstnämnda är 89or och Ida är en ung lovande 92a.

Bloggen har förgävets sökt president Palani utan något svar för att få några kommentarer om de senaste nyförvärven. Vi ska fortsätta få tag i honom för lite spelarpresentationer och tankar om damlaget.

Vi kan dock säga att dessa tre spelarna passar perfekt in i klubbens filosofi både utseendemässigt och hur de spelar på planen och då tänker jag framförallt på "vickan". Slår man upp ordet gris i en ordbok kommer det upp en bild på henne.

Bloggen har tagit sig ett litet snack med Victoria om hennes känslor att representera BBK.

- Det känns fantastisk bra att få vara med om detta. Har alltid drömt om att få spela i Bergen efter sett dem i dundercupen. Har även hört rykten om att det är otroliga lagfester där ett och annat kan hända och det vill man inte missa;) säger "vickan" fnittrandes.

- Hur känns det att din gamla klasskamrat Maria Östlund också skrivit på för BBK? Många anser ju att hon blir stjärnan i laget, något som oroar dig?

- Hahahaha nej nej nej, verkligen inte. Om vi säger så här så vet jag att jag är bättre än Maria både på och utanför planen. D.v.s. att jag är en bättre fotbollsspelare och mycket snyggare än henne så jag är inte orolig. Hon har mycket att lära av mig hur man spelar fotboll men kanske framförallt hur man klär sig påpekar en mycket självsäker Lindqvist.

-Så du säger själv att du är stjärnan? Då vill du såklart ha vissa förmåner?

- Självklart!! Sjuan är min och jag är toppforward. Jag är dessutom väldigt intresserad av kaptensbindeln och har redan utnämnt mig själv till festansvarig. Jag och den tidigare ansvarige kommer styra upp grymma lagfester avslutar Victoria innan hon går in på vero moda då nya kläder ska inhandlas.

Vi på bloggen tackar för pratstunden och kommer att skriva när Palani kommenterat nyförvärven. Tack






#62







Kommentarer
Postat av: GOE

SATAN SÅ OSERIÖS KLUBB

2009-01-21 @ 17:27:14
Postat av: Maria

Hahahaha alltså!!!!

2009-01-22 @ 12:07:19
Postat av: Jane

haaaaaaaaaaaa

2009-01-30 @ 15:15:30
URL: http://janewestermark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0