Olov's avskedsbrev ?

"Alla vägar leder till Rom" Hallå.

Vet inte om ni har hört ryktena eller inte men jag kan nu bekräfta att jag kommer att skriva på för Bergen BK(bbk). Detta har förstås kommit som en chock för alla mina tänkta lagkamrater i NLBS i sommmar. Till er måste jag nu bara säga: Ni hade gjort samma sak, det är en väldigt stor möjlighet för mig och jg tycker att ni, istället för att gnälla, ska satsa på att klättra uppåt i hierarkin ni med.

Ett liknande exempel skulle kunna vara detta: En spelare, låt oss säga Nils, spelar för Athletic Bilbao. Han får helt plötsligt ett erbjudande från Barcelona. Vad ska han göra? ett ganska enkelt val? Jag anser att mina ambitioner att vinna titlar kan uppfyllas i bbk. Dessutom är det ett härligt gäng jag kommer till. Kanske inte i stil med alla MBK:are men nästan.

Vad jag också tror, efter att ha börjat läsa bibeln på tk:n, är att detta är ödet. Någonstans i framtiden kommer våra vägar att mötas, om det blir som lagkamrater i sommar, eller som rivaler i någon final i framtiden vet jag inte.

Jag önskar er hursomhelst all lycka i framtide events, vi kommer dessutom lira DC i vinter.


MVH// Mr Bergkvist.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inlägget publicerades lite tidigare på www.denitalienskamittbenan.blogg.se

# 33

Kommentarer
Postat av: Anonym

för tillfället iaf.



Kommer ju som jag nämnde att lira DC i vinter med mina extrema lår.

2009-02-17 @ 20:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0