Känslor

Efter Bergkvist påskrift och beskedet om Hammarbäck fått sparken så har starka känslor vuxit fram från Olovs gamla klubb framförallt som kallar honom för judas!? och inom BBK:s spelartrupp angående Johan.

Vi tycker det är synd att det ska bli så stor uppståndelse om övergången bara för att Bergkvist känner att han vill gå vidare och satsa på sin idrottsliga karriär vilket de bör förstå tycker jag. Visst, lagets stjärna och härförare försvinner så förstår att det känns men inte behöver man skämma ut sig med att kalla Olov för judas? Men det sporrar oss bara ännu mer och förhoppningsvis huvudpersonen själv om att få bevisa deras tvivel på att Bergen inte är en storklubb.

Angående Hammarbäck så har spelare yttras om att det var det enda rätta av ledningen. Johan följde inte klubbens regler och då skall man ta konsekvenserna. Sen ska också en tongivande spelare ha uttryckt sig ungefär såhär "Äntligen inser klubbledningen att Hammarbäck är inget att ha. Han är för dålig helt enkelt". Vad min åsikt om det är låter jag vara osagt men det råder inget tvivel om att det ända rätta var att skicka han.



Jag måste också bara passa på att säga att Erik Lundgren skriver just nu en bok om juniorlaget år 2007 där han återberättar vår säsong kryddat med lite annorlunda saker. Han har publicerat första kapitlet och förorden i boken och jag rekomenderar er verkligen att kika förbi hans blogg och följa historien. Mycket bra skrivet av honom och jag kommer verkigen att läsa...

Adressen är den undre:
http://lundgrensjournal.blogspot.com/

#62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0