Fredrik Lindgren

Kära läsare, ryktet har säkert nått er att Lazio anhängaren (Fascisten?) Fredrik Lindgren ska ha skrivit på för BBK. Jag har själv fått massvis med samtal och sms av folk utifrån som vill veta om detta är sant men jag dementerar det starkt!!

Det är av framförallt två orsaker som vi inte vill ha "linkan". Dels för han inte har den kaxiga invandrar attityden som vi gillar, han är alldeles för lugn och ödmjuk vilket vi inte söker, samt att åldern talar emot honom. Killen, eller ska jag säga gubben är minst runt 70 strecket och det syns verkligen på honom. Rynkor i ansiktet, stel som en pinne, skadebenägen och listan kan göras ännu längre.

Ibland efter träningar brukar han stolt sitta och berätta historier om när han och hans farbror brukade hjälpa finnarna över till Sverige under andra världskriget, hur han såg Ingemar Johansson ta tungviktsbältet, när brassarna slog Sverige i VM-finalen i fotboll, de svenska tennisframgångarna med Borg och Wilander , men kanske framförallt då Janne Boklöv uppfann V-stilen i backhoppning. Ni som inte känner Lindgren vet inte att han är en backhoppar fantast. Men jag tycker det säger mycket om hans ålder och just nu söker vi inte gamla avdankade rävar. Kanske en roll som damlagstränare kan han få för att få känna sig ung igen då han vistas med unga läckra tjejer!

Kort info om Fredrik:

Födelsedatum:
19290425
Tre ord som beskriver dig:Svär-mors-dröm
Fritidsintressen:Korsord och historia
Visste du inte om mig 1:Hjälpte Fidel ta makten 1959, vi var nära vänner och har kontakt än idag
Visste du inte om mig 2:Var Alice Babs älskare under några decennier.
Bästa minne:Då jag och far brukade hänga hos stalin under 40-talet och spela poängpoker där jag lärde mig mycket av spelet. Har mycket att tacka Stalin, vunnit mycket pengar via hans knep.
Idoler: På herrsidan, Maurice "Rocket" Richard och på damsidan Amy Diamond.
Vill uppleva innan jag dör:Se någon ta Sergei Bubkas världsrekord.
Bästa som hänt världen under dina år:Vietcong (FNL)
Bästa grupp/artist under din livstid samt låt:Bästa grupp är the animals och bästa låt är "En jävel på kärlek" med GES



PS. Det är inte Fredrik Lindgren i Skellefteå AIK hockey utan han i RIK.



Lindgren på tidigt 50-tal


#62

Kommentarer
Postat av: 23

Detta inlägg beskriver herr lindgren så fantastiskt:)

2009-02-17 @ 23:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0