Första inlägget

Hej.

Till att börja med vill jag klargöra en sak.

Det är för mig en stor ära att bli tillfrågad som gästbloggare på denna sida. Människorna bakom bloggen är, precis som mig, genuina anderstorpare med ett hjärta som slår för klubben i blått och vitt, IFK Anderstorp.

Den enda som inte bott på A-torp i hela sitt liv är kurden, tillika Bergen BK-president, Osman Palani. Men jag och alla med mig vet att herr Palani tagit klubben och bostadsområdet till sitt hjärta.

Kanske är det också därför han blivit vald till president. Palani kommer från en uppväxt där han varit tvungen att stå rakryggad och inte ge vika för de anklagelser och påhopp som kurder ofta får emot sig. Den inre styrkan gör att presidentuppdraget är som klippt och skuret för mannen som aldrig tagit med sig bollen med handen frivilligt.

Bergen BK går en synnerligen intressant vår till mötes. Efter några korta samtal med initierade källor inom klubben kan jag med säkerhet bekräfta det om någon nu skulle tveka.

Det ryktas redan om att en eventuell träningsmatch mot Falket IK kan komma att flyttas på grund av att stora åskådarmassor väntas. Jag tror dock inte att detta blir fallet då var klubb med klass, i detta fall Falket IK, vill visa upp sin hemmaplan. Dessutom är det ett faktum att välgörenhetsmatcher av denna kaliber icke låter göra sig besvär på neutral mark.

I mitt skrivande här på bloggen kommer jag att behandla en rad olika ämnen. Ofta är det spontaniteten som får avgöra vad det blir.

Texterna kommer att publiceras lagom till det förhoppningsvis utsökta söndagskaffet. Kanske kommer kaffet att hamna i vrångstrupen på grund av meningsskiljaktigheter. Det får så vara. Hur kul vore det om vi alla var av samma åsikt?


Ha en bra dag och behandla dina vänner med öm hand.


/  Viktor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0