Johannes norberg

Född: 1987
Familj: Sambo Lollo och snart en liten
Position: Målvakt
Moderklubb: Norsjö IF
Sysselsättning: Jobbar med allt möjligt
Favorit dryck: Whiskey, Öl och mjölk
Favorit lag (förutom SSK): SK Örnvingen
Motto: "Lev livet så länge det varar"
Favorit musik: Hårdrock
Bästa film: Nyckeln till Frihet
Fritidsintressen: Sparka boll, sova och ta några öl!!
Bästa egenskaper: Ödmjuk
Säsonger i klubben: 1:a
Sämsta egenskaper: Tekniken + kan vara för snäll ibland (på planen)
Bästa plats jag vet: Sängen!!!
Min dröm: Vadå dröm?
3 saker som jag tar med mig till en öde Ö: 3 flaskor Whiskey
Lagets Clown: John Eriksson
Lagets Snyggaste: Pär
Lagets Soffpotatis: Jerker
Lagets Snällaste: Säg en som är dum!?
Favoritmat: Grillat



Veckans Intervjus artonde avsnitt är här och denna gång står den 21-årige målvakten Johannes Norberg i rampljuset.

Vad har du för personliga målsättningar den här säsongen? - Att utvecklas så mycket som möjligt, speciellt med fötterna.

Finns det någon särskild spelare i laget som du tycker visat framfötterna extra mycket och utvecklats som spelare sedan du kom till klubben i vintras? - Tycker att alla "ungdomar" har visat framfötterna. Men jag måste nog tycka att Krister har dragit det längsta strået.

Vad var det som gjorde att du beslutade dig för att skriva på för SSK inför i år, fanns det några andra klubbar med i bilden? - Jag kände att viljan att utvecklas som fotbollsspelare kom tillbaka efter min tur i division 5. Jo, det var 4 andra klubbar, men Sunnanå blev valet.

Vilket är ditt bästa respektive sämsta fotbollsminne hitills i karriären, motivera? - Bästa var nog att vinna division 3 med AIK "Skellefteå FF". Sämsta måste nog vara då jag blev översprungen och blev medvetslös i 16 timmar. Det var inte kul.

Vilken placering tror du SSK-Herrarna hamnar på i årets division III, och varför just där i tabellen? - Det har gått väldigt tungt för oss i år. Men jag tror att vi tar oss i kragen och hamnar på en 8:e plats.

Du har ju nyligen blivit pappa, då du fick en dotter för några veckor sedan. Hur stor omställning tycker du det är nu jämfört med tidigare, vilka skillnader har du märkt? - Det är klart att det är en stor omställning. Men det är så svårt att förklara. Man måste vara med om det själv för att förstå.

De flesta av dina lagkamrater tycker att du är lagets snällaste spelare, om man ska se till svaren de har på hemsidan. Vad har du att säga om det, förvånad? - Ja, lite förvånad blev man. Det är ju trevligt att de tycker att jag är snäll=)

Vad har du annars gjort i sommar förutom fotbollsspelandet. Har du haft något jobb, rest utomlands eller bara varit hemma och slappat? - Jag har jobbat hela sommaren. I övrigt har jag inte gjort så mycket, blivit pappa=)

Vilken snabbmatskedja i stan (Max, Frasses osv) tycker du bäst om och varför? - Frasses och Krysset "Max". Har vuxit upp med Frasses så det är väl psykiskt.

Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu? - En kaffe kopp!


Kommentarer
Postat av: Louise

Han är rätt het den där norberg! Iallafall när han diskar efter sig...

2009-04-04 @ 12:44:44
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: #62

Hört att han har stans största biceps också?

2009-04-04 @ 23:41:28
Postat av: Erik

Roligt att se några Veckans Intervju-artiklar igen, man kommer inte direkt ihåg alla frågor man gjorde och vilka svar spelarna gav:D

2009-04-05 @ 22:40:58
URL: http://lundgrensjournal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0