Inspirerande GOE.

I och med att jag skrev på konraktet på Bergen BKs första presskonferens så fick jag även börja skriva inlägg här, så nu är det dags för mitt första.

Rubriken då? Ja jag menar precis det jag skriver. Värsta rivalen GOE verkar satsa hårt på Invitational iår, det finns indicier som pekar på att Sveriges viktigaste turnering 2008 kommer likna ett amatörarrangemang i jämförelse.
Jag har själv pratat med tränare Bergman som säger att man har något stort på gång. Rykten från säkra källor gör också gällande att radarparet Bergman/Åberg imorgon kommer bege sig dom dryga 10 milen till Umeå imorgon för att diskutera närmare med Kapten Johansson och klubbens hjärta, Jacob Hasslow. Det är tydligt att något stort är i görningen.
Vad 90 maffian sysslar med är det ingen som vet, man detta hemlighetsmakeri känns enbart positivt.
I gästboken på GOEs officiella hemsida kan man läsa att signaturen "Tränare Bergman" skrivit: "Invitational börjar ta form". Oerhört trevligt säger jag, tillsammans med resten av Bergen(?).

Efter att ha gjort den förbjudna övergången som kan liknas med den Carlos Tevez är på väg att göra så vet jag att det kanske inte ses med blida ögon från presidenten att jag i mitt första inlägg hyllar GOE, men jag tycker att ett engagemang som är så pass stort förtjänare att omnämnas i ren sportslig anda. Visserligen ligger GOE efter Bergen när det gäller tänket kring damlag och ungdomsakademi, men just i cupsammanhang är det nog bara att konstatera att GOE just nu är i en klass för sig i undergroun fotbollen här i Skellefteå.

Nu till några roliga saker som hänt på sista tiden:

- Samuel Pont Laisfeldt har flyttat mer centralt med hela familjen. Rykten säger att Samuel börjar fatta lite för gott tycke för den gyllene brygden och därför vill ha nära till favoritbaren O'learys, något jag kan dementera. Samuel är oerhört proffsig och håller sig strikt borta från alkohol i en så pass viktig fas som denna.

- Hockey VM har dragit igång, kan tyckas aningen ointressant men i dessa tider är suget efter hockeyn för stort och det kan vara nog så kul att spana på nyförvärv. AIKs Bellemare kunde man till exempel se på TV 6 idag!


GOE: Väldigt trevligt att se ett sådant engagemang från eran sida, men förbered er på att få lämna bucklan till Bergen ännu en gång!

Med det sagt ska jag tacka för mig!

/ # 89 Fredrik Lindqvist

Kommentarer
Postat av: President palani

Fredrik förtjänar man beröm så ska man få det oxå,

därför tycker jag att det är otroligt stort och moget av dig att redan i din första artikel hylla invitational.....



2009-04-26 @ 11:54:34
Postat av: President palani

Anledningen till att goe ligger före oss när det gäller cupsammanhang är att,

vi känner inte behovet att skapa eller realisera en skabb cup som invitational.....

varken ekonomiskt eller sportsligt!

Goes skyltfönster är invitational medens bergens är alla troféer!!!

2009-04-26 @ 12:04:36
Postat av: Kritisk

President Palani drabbats av hybris?

2009-04-26 @ 22:49:13
Postat av: pont

fredrik, jag uppskattar att du dementerar ryktena om mig och alkoholen!! det är av ekonomiska skäl jag har har flyttat :)

2009-04-28 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0